W lutowym odcinku naszego programu na antenie TVP Białystok, „Odeska 1”, zawitał gość niespodziewany: całkiem nowa twarz Węgla, czyli Dorota Białkowska-Krukowska, która zasiliła obsadę bajki muzycznej „Adonis ma gościa”.
Ulubiona bajka muzyczna naszych najmłodszych widzów opowiada o przypadkowym zetknięciu się papugi i wrony, które niespodziewanie zmienia ich życia na zawsze. Spektakl oczarowuje dynamiką między dwoma silnymi charakterami: zapatrzonym w siebie, eleganckim, kolorowym i delikatnym Adonisem oraz kochającym wolność, prostym, dzielnym Węglem. W rolę Adonisa wcielają się Rafał Supiński, Bartłomiej Łochnicki i Wojciech Ziółkowski. Wroną do tej pory stawali się Maciej Nerkowski i Monika Ziółkowska. Teraz do obsady dołączyła jeszcze jedna twarz Węgla: Dorota Białkowska-Krukowska.
Naszym melomanom zaprezentowała się na walentynkowym koncercie „Każdemu wolno kochać”, na którym wystąpiła z Bartłomiejem Łochnickim u boku Doroty Miśkiewicz i Sławka Uniatowskiego. Białostoccy widzowie mogą znać ją też z Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku, gdzie gra psa Borbusa w spektaklu „Sońka” (reż. A. Korytkowska-Mazur) oraz panią Miłkę w przedstawieniu dziecięcym „Emocjałki” (reż. A. Biernacki). Artystka jest absolwentką Państwowego Policealnego Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Z Teatrem Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni związała się w 2007 roku. Zagrała w takich musicalach jak m.in. Sandy w „Grease” (reż. M. Korwin), Wendlę w „Przebudzeniu wiosny” (reż. K. Gordon), Serenę w „Fame” (reż. J. Staniek), Klarę w musicalu „Francesco” oraz Marię w „Lalce” (reż. W. Kościelniak).
O nowych wyzwaniach, współpracy z Operą i Filharmonią Podlaską i wielu innych tematach rozmawia z Iloną Karpiuk i Magdaleną Gołaszewską w najnowszym odcinku „Odeskiej 1”. Tradycyjnie już jako gość wystąpi także dyrektor opery, Damian Tanajewski. O czym będzie mówił przekonamy się już w piątek. Emisja, jak zawsze, o godz. 18:00 na antenie TVP Białystok.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z nagrania:
Fot. M. Heller
